Co udělalo radost Ondřeji Soukupovi? A jaký zvyk má muzikálový guru?
Pardubice – Příjemně překvapený odjížděl ze světové premiéry hry Makropulos musical ve Východočeském divadle v Pardubicích autor hudby ONDŘEJ SOUKUP.
„Z představení mám radost. Režisér Petr Novotný slavné Čapkovo drama Věc Makropulos upravil do muzikálové podoby moc pěkně. Má to hloubku a Čapkovi dal další rozměr," konstatoval Ondřej Soukup na adresu příběhu o touze po věčném mládí.
Představení, které drží
„Do poslední chvíle jsem nevěděl, jakým způsobem Petr Novotný tento titul pojme. Do první generálky jsem neviděl nic, ani scénu, ale ani třeba choreografie. Jeho pojetí bylo trošku jiné, než by člověk možná čekal, ale skvělé," podotkl autor hudby, která je velmi důležitou složkou celé inscenace.
„Mám pocit, že celé představení drží dohromady. Je pravdou, že všichni se vždycky snaží, aby to vyšlo a někdy to dopadne a jindy ne a vy vlastně občas ani nevíte, proč," přiznal Ondřej Soukup, který ocenil, že Petr Novotný Čapkův text výrazně zkrátil a aktualizoval. „Potěšilo mě, že i lidé byli skvělí," řekl Ondřej Soukup.
Velká muzikálová show
„Jsem rád, že je po premiéře. Bylo to náročné. Jde o projekt, který má charakter velké show. Bylo to podobné, jako když člověk chystal muzikál typu Bídníci," svěřil se autor a režisér Makropulos musical PETR NOVOTNÝ.
„Přestože mám zvyk své vlastní premiéry příliš nesledovat, tak jsem tentokrát moc spokojený. Určitě to mohlo dopadnout hůř," usmíval se muzikálový guru, který Čapkův titul Věc Makropulos charakterizuje jako chytrou, moudrou a nádherně napínavou hru o nesmrtelnosti.
„Přiznám se, že mi na ní trochu vadilo, když jsem slyšel, jak hlavní hrdinka Emilia Marty bude večer jako umělkyně báječná a pak jsme se jen dozvěděli, jak skvělá byla. A tak mi ten příběh přišel doslova těhotný tím, aby na jevišti skutečně vystoupila," prozradil současný kmenový režisér Východočeského divadla, který je podepsán mimo jiné též pod inscenacemi Noc na Karlštejně, Tři veteráni, Audience u královny, Bláznivé nůžky nebo Mimo záznam.
Jeho nový titul Makropulos musical dokazuje, že i po sto letech od světové premiéry Čapkovo drama stále žije a vzhledem k pokrokům, jichž od té doby lidstvo a medicína dosáhly, může dnes působit dokonce ještě naléhavěji, až nesmrtelně…
Autor: Tomáš Dvořák
Foto: Jiří Sejkora