Febiofest ukázal na Terminálu Jana Kašpara Rozkoš v oblacích…
Pardubice – Rozkoš v oblacích. Originální snímek slavného španělského režiséra Pedra Almodóvara stylově zakončil letošní pardubickou část filmového festivalu Febiofest 2018.
Dějištěm velkolepého finále byl nově otevřený letištní terminál Jana Kašpara. „Máme velkou radost z toho, že se na pardubickém letišti odehrála tato prestižní akce a že jsme nový terminál mohli ukázat z trochu jiné perspektivy," uvedl Pavel Svoboda, předseda představenstva společnosti East Bohemian Airport (EBA), která provozuje civilní část pardubického letiště.
„Pardubičtí organizátoři opět dokázali pro mimořádnou projekci zvolit velmi atraktivní místo," prohlásil ředitel prestižní filmové přehlídky Febiofest Kamil Spáčil.
„Nápad promítat na novém terminálu beru jako majstrštyk, který zároveň vtipně upozornil na otevření nové pravidelné linky z Pardubic do španělského města Alicante," konstatovala 1. místopředsedkyně Senátu a ředitelka Základní školy a Praktické školy SVÍTÁNÍ Miluše Horská, pod jejíž záštitou se pardubický Febiofest konal.
„Moc jsme si projekci na letišti užili. Potěšilo nás, že jsme si vůbec poprvé mohli prohlédnout nový letištní terminál, který se opravdu povedl," nechala se slyšet za zástupce španělsky hovořících hostů na závěrečné speciální projekci pardubického Febiofestu Macarena Barra.
„Naše společnost CINEMA TIME, s.r.o. má s promítáním v letištních prostorách rozsáhlé zkušenosti. Získali jsme je díky sérii projekcí v Terminálu 2 Letiště Praha v roce 2011 a následného provozování prvního stálého letištního kina v Evropě v letech 2011-2014," upřesnil jeden z organizátorů pardubického Febiofestu Tomáš Drechsler.
Letošní projekce měla za cíl navázat na fenomén mimořádných promítání z minulých ročníků, který se zrodil na Velikonoce roku 2006. Již výběr prvního místa nebyl zcela tradiční. Diváci tehdy mohli znovu spatřit v obnovené premiéře film Spalovač mrtvol, a to přímo tam, kde se natáčel, tedy v pardubickém krematoriu za osobní účasti režiséra Juraje Herze.
„Přijde mi až mystické, že tato výrazná osobnost české kinematografie odešla v den letošní speciální projekce. Vždyť ještě loni jsme promítali v Gočárových Automatických mlýnech Mistrův snímek Habermannův mlýn," vyjádřil se druhý z organizátorů pardubického Febiofestu Jan Motyčka, jehož pracovní setkávání s Jurajem Herzem vyústilo v srdečné přátelství. „Odešel člověk, který se výrazným způsobem zapsal nejen do historie světové kinematografie, ale v posledních letech také do kulturního a společenského života v Pardubicích. Patřil k častým hostům regionální části Febiofestu i Pardubického letního kina. Každé setkání s ním bylo nesmírně silným a obohacujícím zážitkem," dodal Jan Motyčka.
Zdroj a foto: © Cinema Time, s.r.o.