M*A*S*H! Symbolickou tečku za GRAND Festivalem smíchu udělal seriálový fenomén

Pardubice – Symbolickou tečkou za letošním ročníkem GRAND Festivalu smíchu byl v neděli večer ve Východočeském divadle jeho přeložený epilog. Tím se stala divadelní adaptace slavného amerického filmu a poté seriálového fenoménu M*A*S*H. Ten se odehrává na válečném poli během korejského konfliktu. Příběhy z prostředí mobilní armádní chirurgické nemocnice uvedlo v české premiéře Vršovické divadlo MANA, které s tímto titulem přijelo i do Pardubic.

Návraty na důvěrně známé jeviště 

Na důvěrně známá prkna se s ním vrátil Tomáš Novotný jako „Trapper" McIntyre, který ve Východočeském divadle jako syn herců Dagmar a Pavla Novotných vyrostl. Jeho výkon byl přesvědčivý a patřil k tahounům představení, společně s protagonistou chirurga Hawkeyeho Pierce Zbigniewem Kalinou. Ten mimo jiné jako host zazářil také v pardubické inscenaci Velké bankovní loupeže. Přísnou „Šťabajznu" milující vojenský řád, majora Houlihanovou, ztvárnila Eva Leimbergerová. Odkaz na slavný seriál pak představuje Jiří Lábus, který stejně jako v televizi promlouvá ze záznamu jako hlas z amplionu i v této divadelní hře.

PZ-MASH-05112022-02
« z 12 »

V Pardubicích oceňovaný režisér

Režie představení se ujal Petr Svojtka, který před více než dvaceti lety ve Východočeském divadle inscenoval například hry Fanfán Tulipán či Člověk nikdy neví a jehož hostující tituly často bodují i v soutěžním programu Grand Festivalu smíchu (například Komedie diváků roku 2017 60´s aneb Šedesátky, Komedie diváků 2014 Listopad, Komedie diváků 2012 Bedřich Smetana: The Greatest Hits, Cena studentské poroty 2011 Sex noci svatojánské, Cena odborné poroty 2008 Hráči). 

Tentokrát se ale ukázalo, že převést na jeviště text postavený na tak specifickém černém humoru je možná až příliš velké sousto. Podívaná to byla příjemná, ale kultovní představení, o němž by se dlouho vyprávělo jako o legendě a které by mělo podobný úspěch jako televizní zpracování, to asi nebude.    

Autor: Tomáš Dvořák – Pardubice ŽIVĚ
Foto: archiv Vršovické divadlo MANA